dc.contributor.author |
Maslyhan, O. |
|
dc.contributor.author |
Маслиган, О. |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-04T07:51:15Z |
|
dc.date.available |
2024-10-04T07:51:15Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11763 |
|
dc.description |
Maslyhan O. Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case // Ефективнаекономіка. 2023. N 6. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The relevance of the research is determined by the fact that prior to the onset of full-scale aggression, Ukraine had a trend of development in the field of esports. Esports not only shaped a unique esports culture and a wide audience but also emerged as an endemic sector of the digital economy. Актуальністьдослідженнязумовленатим, щодопочаткуповномасштабноговторгненнявУкраїнібуланаявнатенденціярозвиткукіберспорту.Прицьомукіберспортнелишесформувавунікальнукіберспортивнукультуруташирокуаудиторію, атакожвиокремивсявендемічнусферуцифровоїекономіки. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.subject |
sports |
uk_UA |
dc.subject |
кіберспорт |
uk_UA |
dc.subject |
gamer |
uk_UA |
dc.subject |
геймер |
uk_UA |
dc.subject |
endemic sphere |
uk_UA |
dc.subject |
ендемічнасфера |
uk_UA |
dc.subject |
digital economy |
uk_UA |
dc.subject |
цифроваекономіка |
uk_UA |
dc.subject |
tournament organizers |
uk_UA |
dc.subject |
кіберспортивнікоманди |
uk_UA |
dc.subject |
revenue |
uk_UA |
dc.subject |
організаторитурнірівприбуток |
uk_UA |
dc.title |
Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |