Zusammenfassung:
В статті визначено та обґрунтовано мотиваційну складову готовності майбутніх вихователів до
формування первинних уявлень про природне довкілля в дітей дошкільного віку. Подано огляд низки досліджень, які обумовлюють
виокремлення мотиваційної складової готовності майбутніх вихователів до формування первинних уявлень про природне
довкілля в дітей дошкільного віку. Наголошено на важливому значенні корекції змісту й системи підготовки фахівців щодо
формування первинних уявлень про природне довкілля в дітей дошкільного віку, що передбачає необхідність формування системи
таких мотивів, інтересів, установок, рис особистості, знань, досвіду практичної діяльності, які, активізуючись, забезпечать
можливість ефективно виконувати свої професійні функції.
Виокремлено показники мотиваційної складової готовності майбутніх вихователів до формування в дошкільників
первинних уявлень про природне довкілля, а саме: здатність турбуватись (захищати) природне довкілля; умотивованість
майбутніх вихователів до отримання академічних знань з формування в дошкільників уявлень про природне довкілля; наявність
сформованих інтересів екологічного спрямування. Автором дібрано та адаптовано діагностичні шкали: шкала мотивації до
захисту природного довкілля, шкала академічної мотивації, шкала інтересу до природи. Представлено результати
констатувального етапу дослідження мотиваційної складової готовності майбутніх вихователів до формування в дошкільників
первинних уявлень про природне довкілля. За результатами проведеного дослідження визначено стан сформованості в майбутніх
вихователів мотиваційної складової готовності до формування первинних уявлень про природне довкілля в дітей дошкільного
віку та здатності майбутніх вихователів турбуватись про природне довкілля.
Beschreibung:
Граб, Ольга Мотиваційна складова готовності майбутніх вихователів до формування первинних уявлень про природне довкілля в дітей дошкільного віку (за результатами констатувального етапу дослідження) / Ольга Граб // Освіта.Інноватика.Практика. : науковий журнал / редкол. - Суми : Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2024. - Т. 12, № 1. - С. 48-56.