Аннотации:
The article analyzes the meaning of "STEM education", revealing personal and social
aspects. The main organizational forms and open online tools for implementing STEM education are shown. The most important functions and goals of the educational environment provided by Google services for the implementation and
organization of STEM projects in higher education institutions and the most significant
approaches used for the organization of STEM education are highlighted; the importance of the STEM-oriented approach in education is emphasized, for its implementation in education the mandatory use of educational e-platforms is emphasized. У статті аналізується значення «STEM-освіта», розкривається особистісне та соціальне
аспекти. Показано основні організаційні форми та відкриті онлайн-інструменти впровадження STEM-освіти. Найважливіші функції та цілі освітнього середовища, які надають сервіси Google для реалізації та організація STEM-проектів у вищих навчальних закладах та найзначніші висвітлено підходи до організації STEM-освіти; наголошується на важливості STEM-орієнтованого підходу в освіті, для його впровадження в освіту наголошується на обов’язковому використанні освітніх е-платформ.
Описание:
Chovriy Sofiya, Pelekh Vladyslav, Rogoza Valentyn, Zorochkina Tetiana, Zdir Daryna
Organization of a STEM-oriented environment in higher education istitutions / Chovriy Sofiya, Pelekh Vladyslav, Rogoza Valentyn, Zorochkina Tetiana, Zdir Daryna
// Amazonia Investiga : scientific journal. - Florencia, Colombia, 2024. - Vol. 13, Issue 76. - P. 333-347