Короткий опис(реферат):
The modern system of training a future specialist requires the student to develop both creative potential and the disclosure
of individual personality qualities. The student is considered as a subject of initiation of personal activity, who is able to arbitrarily
regulate their own activity in order to achieve professional goals. In this context, initiative, creativity, responsibility, ability to self-
determination, self-actualization, and self-reflection are the leading personality characteristics that must be fostered. In the article,
the authors carried out a theoretical analysis of the content and structural organization of psychological self-regulation in the processof future specialist formation.Сучасна система підготовки майбутнього фахівця вимагає від студента як розвитку творчого потенціалу, так і роз-
криття індивідуальних якостей особистості. Студент розглядається як суб’єкт ініціювання особистої діяльності, який
здатний довільно регулювати власну діяльність для досягнення професійних цілей. У цьому контексті провідними особи-
стісними характеристиками є ініціативність, креативність, відповідальність, здатність до самовизначення, самоактуалізації та саморефлексії. У статті автори здійснили теоретичний аналіз змісту та структурної організації психологічної саморегуляції в процесі становлення майбутнього фахівця.
Суть розробки, основні результати:
Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna
Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation / Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna
// Слобожанський науковий вісник. Серія: Психологія : науковий журнал / гол.ред. Кузікова С.Б. - Суми : ВД "Гельветика", 2024. - Вип. 1. С.80-84