dc.contributor.author |
Korniienko, Inokentii Oleksiiovych |
|
dc.contributor.author |
Корнієнко, Інокентій Олексійович |
|
dc.contributor.author |
Barchi, Beata Vasylivna |
|
dc.contributor.author |
Барчі, Беата Василівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-26T12:27:42Z |
|
dc.date.available |
2024-08-26T12:27:42Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655 |
|
dc.description |
Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna
Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation / Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna
// Слобожанський науковий вісник. Серія: Психологія : науковий журнал / гол.ред. Кузікова С.Б. - Суми : ВД "Гельветика", 2024. - Вип. 1. С.80-84 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The modern system of training a future specialist requires the student to develop both creative potential and the disclosure
of individual personality qualities. The student is considered as a subject of initiation of personal activity, who is able to arbitrarily
regulate their own activity in order to achieve professional goals. In this context, initiative, creativity, responsibility, ability to self-
determination, self-actualization, and self-reflection are the leading personality characteristics that must be fostered. In the article,
the authors carried out a theoretical analysis of the content and structural organization of psychological self-regulation in the processof future specialist formation.Сучасна система підготовки майбутнього фахівця вимагає від студента як розвитку творчого потенціалу, так і роз-
криття індивідуальних якостей особистості. Студент розглядається як суб’єкт ініціювання особистої діяльності, який
здатний довільно регулювати власну діяльність для досягнення професійних цілей. У цьому контексті провідними особи-
стісними характеристиками є ініціативність, креативність, відповідальність, здатність до самовизначення, самоактуалізації та саморефлексії. У статті автори здійснили теоретичний аналіз змісту та структурної організації психологічної саморегуляції в процесі становлення майбутнього фахівця. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
Суми |
uk_UA |
dc.subject |
students |
uk_UA |
dc.subject |
студенти |
uk_UA |
dc.subject |
self-regulation |
uk_UA |
dc.subject |
саморегуляція |
uk_UA |
dc.subject |
emotional state |
uk_UA |
dc.subject |
емоційний стан |
uk_UA |
dc.subject |
motional regulation |
uk_UA |
dc.subject |
емоційна регуляція |
uk_UA |
dc.subject |
personality development |
uk_UA |
dc.subject |
становлення особистості |
uk_UA |
dc.title |
Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |