DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Korniienko, Inokentii Oleksiiovych
dc.contributor.author Корнієнко, Інокентій Олексійович
dc.contributor.author Barchi, Beata Vasylivna
dc.contributor.author Барчі, Беата Василівна
dc.date.accessioned 2024-08-26T12:27:42Z
dc.date.available 2024-08-26T12:27:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655
dc.description Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation / Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna // Слобожанський науковий вісник. Серія: Психологія : науковий журнал / гол.ред. Кузікова С.Б. - Суми : ВД "Гельветика", 2024. - Вип. 1. С.80-84 uk_UA
dc.description.abstract The modern system of training a future specialist requires the student to develop both creative potential and the disclosure of individual personality qualities. The student is considered as a subject of initiation of personal activity, who is able to arbitrarily regulate their own activity in order to achieve professional goals. In this context, initiative, creativity, responsibility, ability to self- determination, self-actualization, and self-reflection are the leading personality characteristics that must be fostered. In the article, the authors carried out a theoretical analysis of the content and structural organization of psychological self-regulation in the processof future specialist formation.Сучасна система підготовки майбутнього фахівця вимагає від студента як розвитку творчого потенціалу, так і роз- криття індивідуальних якостей особистості. Студент розглядається як суб’єкт ініціювання особистої діяльності, який здатний довільно регулювати власну діяльність для досягнення професійних цілей. У цьому контексті провідними особи- стісними характеристиками є ініціативність, креативність, відповідальність, здатність до самовизначення, самоактуалізації та саморефлексії. У статті автори здійснили теоретичний аналіз змісту та структурної організації психологічної саморегуляції в процесі становлення майбутнього фахівця. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Суми uk_UA
dc.subject students uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject self-regulation uk_UA
dc.subject саморегуляція uk_UA
dc.subject emotional state uk_UA
dc.subject емоційний стан uk_UA
dc.subject motional regulation uk_UA
dc.subject емоційна регуляція uk_UA
dc.subject personality development uk_UA
dc.subject становлення особистості uk_UA
dc.title Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto