Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Chekan, Oksana | |
dc.contributor.author | Чекан, Оксана Іванівна | |
dc.contributor.author | Kasianenko, Oksana | |
dc.contributor.author | Кас'яненко, Оксана Миколаївна | |
dc.contributor.author | Barna, Khrystyna | |
dc.contributor.author | Барна, Христина Василівна | |
dc.date.accessioned | 2024-08-09T07:01:47Z | |
dc.date.available | 2024-08-09T07:01:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607 | |
dc.description | Oksana Chekan, Oksana Kasianenko, Khrystyna Barna Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions // REVIEW ARTICLE Published Online: June 12, 2024. С.1-7 | uk_UA |
dc.description.abstract | The problem of autistic disorders in preschool children is considered to be one of the most relevant for modern preschool educational institutions, as speech activity serves as a basis for the process of knowledge acquisition and overall personality development. Timely identification of speech disorders, practical study of their characteristics and differentiation of autistic disorders are identified as the basis of the speech therapy work system. The study aims to analyse the functionality of corrective speech development in preschool children with autistic disorders. Several general scientific research methods were used to achieve the research goals, including analysis, synthesis, abstraction, induction and deduction, specification and formalisation, and comparisonПроблема аутичних розладів у дітей дошкільного віку вважається однією з найактуальніших для сучасності дошкільних навчальних закладів, оскільки мовленнєва діяльність є основою процесу засвоєння знань і в цілому розвиток особистості. Своєчасне виявлення мовленнєвих порушень, практичне вивчення їх характеристик і диференціація аутичних розладів визначена як основа системи логопедичної роботи. Дослідження спрямоване на аналіз функціональні можливості корекційного мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з аутичними розладами. Кілька загальнонаук Для досягнення цілей дослідження використовувалися такі методи дослідження, як аналіз, синтез, абстракція, індукція та ін дедукція, специфікація та формалізація, а також порівняння. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | autism spectrum disorders | uk_UA |
dc.subject | розлади аутичного спектру | uk_UA |
dc.subject | speech therapy practice | uk_UA |
dc.subject | логопедична практика | uk_UA |
dc.subject | peculiarities of the communication function | uk_UA |
dc.subject | особливості комунікативної функції | uk_UA |
dc.subject | speech activity | uk_UA |
dc.subject | мовленнєва діяльність | uk_UA |
dc.title | Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |