DSpace Repository

Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions

Show simple item record

dc.contributor.author Chekan, Oksana
dc.contributor.author Чекан, Оксана Іванівна
dc.contributor.author Kasianenko, Oksana
dc.contributor.author Кас'яненко, Оксана Миколаївна
dc.contributor.author Barna, Khrystyna
dc.contributor.author Барна, Христина Василівна
dc.date.accessioned 2024-08-09T07:01:47Z
dc.date.available 2024-08-09T07:01:47Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607
dc.description Oksana Chekan, Oksana Kasianenko, Khrystyna Barna Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions // REVIEW ARTICLE Published Online: June 12, 2024. С.1-7 uk_UA
dc.description.abstract The problem of autistic disorders in preschool children is considered to be one of the most relevant for modern preschool educational institutions, as speech activity serves as a basis for the process of knowledge acquisition and overall personality development. Timely identification of speech disorders, practical study of their characteristics and differentiation of autistic disorders are identified as the basis of the speech therapy work system. The study aims to analyse the functionality of corrective speech development in preschool children with autistic disorders. Several general scientific research methods were used to achieve the research goals, including analysis, synthesis, abstraction, induction and deduction, specification and formalisation, and comparisonПроблема аутичних розладів у дітей дошкільного віку вважається однією з найактуальніших для сучасності дошкільних навчальних закладів, оскільки мовленнєва діяльність є основою процесу засвоєння знань і в цілому розвиток особистості. Своєчасне виявлення мовленнєвих порушень, практичне вивчення їх характеристик і диференціація аутичних розладів визначена як основа системи логопедичної роботи. Дослідження спрямоване на аналіз функціональні можливості корекційного мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з аутичними розладами. Кілька загальнонаук Для досягнення цілей дослідження використовувалися такі методи дослідження, як аналіз, синтез, абстракція, індукція та ін дедукція, специфікація та формалізація, а також порівняння. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject autism spectrum disorders uk_UA
dc.subject розлади аутичного спектру uk_UA
dc.subject speech therapy practice uk_UA
dc.subject логопедична практика uk_UA
dc.subject peculiarities of the communication function uk_UA
dc.subject особливості комунікативної функції uk_UA
dc.subject speech activity uk_UA
dc.subject мовленнєва діяльність uk_UA
dc.title Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account