Zusammenfassung:
The problem of autistic disorders in preschool children is considered to be one of the most relevant for modern
preschool educational institutions, as speech activity serves as a basis for the process of knowledge acquisition and overall
personality development. Timely identification of speech disorders, practical study of their characteristics and
differentiation of autistic disorders are identified as the basis of the speech therapy work system. The study aims to analyse
the functionality of corrective speech development in preschool children with autistic disorders. Several general scientific
research methods were used to achieve the research goals, including analysis, synthesis, abstraction, induction and
deduction, specification and formalisation, and comparisonПроблема аутичних розладів у дітей дошкільного віку вважається однією з найактуальніших для сучасності
дошкільних навчальних закладів, оскільки мовленнєва діяльність є основою процесу засвоєння знань і в цілому
розвиток особистості. Своєчасне виявлення мовленнєвих порушень, практичне вивчення їх характеристик і
диференціація аутичних розладів визначена як основа системи логопедичної роботи. Дослідження спрямоване на аналіз
функціональні можливості корекційного мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з аутичними розладами. Кілька загальнонаук
Для досягнення цілей дослідження використовувалися такі методи дослідження, як аналіз, синтез, абстракція, індукція та ін
дедукція, специфікація та формалізація, а також порівняння.
Beschreibung:
Oksana Chekan, Oksana Kasianenko, Khrystyna Barna Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions // REVIEW ARTICLE
Published Online: June 12, 2024. С.1-7