Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Chovriy, Sofiya | |
dc.contributor.author | Човрій, Софія Юліївна | |
dc.contributor.author | Skyba, Nadiya | |
dc.contributor.author | Dmytrenko, Alina | |
dc.contributor.author | Zabiiaka, Iryna | |
dc.contributor.author | Holovchenko, Oleksii | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T13:57:38Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T13:57:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11605 | |
dc.description | Chovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii Strengthening the professional training of staff in EU higher education / Chovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii // Amazonia Investiga : scientific journal. - Florencia, Colombia, 2024. - Vol. 13, Issue 75. - P. 234-247 | uk_UA |
dc.description.abstract | The article reveals the most relevant and important for developing world societies to the professional training of personnel in the EU countries in the educational space. The methodological principles of the research are leading provisions of the theory of scientific knowledge; general scientific principles of historicism, systematicity, and scientificity; conceptual provisions of pedagogical, psychological, and sociological sciences; ideas of comparative research experience; and philosophical and pedagogical ideas of the development of modern education. У статті розкрито найбільш актуальні і важливі для розвитку світового суспільства шляхи професійної підготовки кадрів в країнах ЄС в освітньому просторі. Методологічними засадами дослідження є: провідні положення теорії наукового пізнання; загальнонаукові принципи історизму, системності, науковості; концептуальні положення педагогічних, психологічних, соціологічних наук; ідеї досвіду порівняльних досліджень; філософсько-педагогічні ідеї розвитку сучасної освіти. Розписано засади на яких ґрунтується реформування вищої освіти та з’ясовано основні тенденції структури світової вищої освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Florencia, Colombia | uk_UA |
dc.subject | professional training | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | EU countries | uk_UA |
dc.subject | країни ЄС | uk_UA |
dc.subject | higher education institutions | uk_UA |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | continuous professional training | uk_UA |
dc.subject | безперервне професійне навчання | uk_UA |
dc.subject | employment in EU countries | uk_UA |
dc.subject | працевлаштування в країнах ЄС | uk_UA |
dc.title | Strengthening the professional training of staff in EU higher education | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |