Аннотации:
The article reveals the most relevant and
important for developing world societies to the
professional training of personnel in the EU
countries in the educational space. The
methodological principles of the research are
leading provisions of the theory of scientific
knowledge; general scientific principles of
historicism, systematicity, and scientificity;
conceptual provisions of pedagogical,
psychological, and sociological sciences; ideas
of comparative research experience; and
philosophical and pedagogical ideas of the
development of modern education. У статті розкрито найбільш актуальні і важливі
для розвитку світового суспільства шляхи
професійної підготовки кадрів в країнах ЄС в
освітньому просторі. Методологічними
засадами дослідження є: провідні положення
теорії наукового пізнання; загальнонаукові
принципи історизму, системності, науковості;
концептуальні положення педагогічних,
психологічних, соціологічних наук; ідеї
досвіду порівняльних досліджень;
філософсько-педагогічні ідеї розвитку сучасної
освіти. Розписано засади на яких ґрунтується
реформування вищої освіти та з’ясовано
основні тенденції структури світової вищої
освіти.
Описание:
Chovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii
Strengthening the professional training of staff in EU higher education / Chovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii
// Amazonia Investiga : scientific journal. - Florencia, Colombia, 2024. - Vol. 13, Issue 75. - P. 234-247