Abstract:
Мета статті – теоретичне обґрунтування потенціалу акмеологічного підходу у формуванні професійного іміджу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Для реалізації окресленої мети
та уточнення сутності наукових дефініцій дослідження використано теоретичні методи – системно-структурний аналіз та систематизація філософських, психологічних і педагогічних праць. Результати. Розглянуто найбільш актуальні трактування вітчизняними науковцями понять «імідж», «професійний імідж» та «професійний імідж вихователя закладу дошкільної освіти». Імідж педагога розглянуто
крізь призму феномену педагогічної майстерності і розкрито структурні компоненти, які здійснюють
вагомий вплив на його формування. Обґрунтовано сутність акмеологічного підходу. Акцентовано увагу
на тому, що акмеологічний підхід передбачає: цілісне вивчення людини в освітньому середовищі як
особистості, індивідуальності та суб’єкта життєдіяльності; створення педагогічних умов для мотивації
успіху, актуалізації потреби у досягненнях, прагнення до високих результатів, до творчості; організацію творчої діяльності; оцінку якості освіти з позицій саморозвитку та самовдосконалення педагога
і вихованця; професіоналізм як вищий рівень практичної реалізації сутнісних сил людини у власній
професійній діяльності та ін. Висновки. Професійний імідж вихователя – це спеціально створений
візуально-аудіальний образ, який дає змогу проявляти найкращі особистісно-ділові якості. Характеристиками професійного іміджу майбутніх фахівців дошкільної освіти визначаємо професійну компетентність, педагогічну майстерність, рефлексію, імпровізацію та спілкування. Вагомим потенціалом
у формуванні професійного іміджу володіє акмеологічний підхід, адже умовами, за яких цей процес
відбувається ефективно, є: наявність фахових знань, умінь, навичок та відповідних особистісно-ділових якостей, готовність до здійснення творчої професійної діяльності в умовах закладу дошкільної освіти.