Abstract:
Стаття присвячена вивченню особливостей формування
освітнього середовища у фінських школах. Відомо, що Фінляндія –
країна, яка займає лідируючу позицію в світових рейтингах якості освіти.
Разом з тим, це одна з країн, яка брала активну участь у реформуванні
української освіти. Чимало її ідей лягло в основу концепції Нової
української школи. Досвід Фінляндії і надалі вивчається українськими
педагогічними та науково-педагогічними працівниками з метою
виокремлення цінних ідей для подальшого впровадження в українську
освіту. Одним із першорядних напрямів реформування освіти є освітнє
середовище. Мета статті – аналіз освітнього середовища фінських шкіл
задля виявлення ключових особливостей його формування. З’ясовано,
що освітнє середовище закладу освіти трактується в нормативних
документах як сукупність належних і безпечних умов, що створюються в
закладі освіти для навчання, виховання, розвитку здобувачів освіти і
праці педагогічних працівників. Виявлено, що освітнє середовище у
закладах Фінляндії організовано таким чином, щоб створити належні і
безпечні умови для освітньої діяльності школярів та педагогічної
діяльності вчителів. Визначено, що освітнє середовище фінських шкіл
характеризується впровадженням комплексного інтегрованого підходу,
що об'єднує фізичну, екологічну, психологічну та цифрову безпеку,
комфортність, доступність, інклюзивність, безбар'єрність, умотивованість,
інноваційність та практичну орієнтованість. Ці особливості сприяють
формуванню високоякісного та гармонійного освітнього середовища, яке
сприяє всебічному розвитку, взаєморозумінню та активному навчанню.
Description:
Швардак, Маріанна Василівна Особливості формування освітнього середовища у фінських школах / Маріанна Василівна Швардак // Вісник науки та освіти. Серія "Філологія", Серія "Педагогіка", Серія "Соціологія", Серія "Культура і мистецтво", Серія "Історія та археологія" : електронний журнал / гол.ред. Гурко О.В. - Київ, 2024. - № 1(19). - С. 1388-1396