DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Directions of ICT use in Ukrainian educational institutions in the educational process with children with special educational needs: A literature review

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Kasianenko, Oksana
dc.contributor.author Кас'яненко, Оксана Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-01-31T08:56:05Z
dc.date.available 2024-01-31T08:56:05Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10262
dc.description Kasianenko, Oksana Directions of ICT use in Ukrainian educational institutions in the educational process with children with special edutional needs: A literature review / Oksana Kasianenko // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія" : науковий журнал / гол.ред. В.Й. Бочелюк. - Мукачево : МДУ, 2023. - Том 9№3. - P. 17-25 uk_UA
dc.description.abstract The organisation of the educational process with children with special educational needs requires the implementation of special approaches to their education. Therefore, it is important to consider the relevant foreign experience, explain the features of distance learning using information and communication technologies and develop recommendations for the use of such technologies in the educational process with children with special needs. Організація освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами потребує реалізації особливих підходів до їх навчання, тому актуально розглянути відповідний зарубіжний досвід, пояснити особливості дистанційного навчання з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій та розробити рекомендацій щодо застосування таких технологій в навчальному процесі з дітьми з особливими потребами. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Мукачево: МДУ uk_UA
dc.subject preschool child uk_UA
dc.subject дитина дошкільного віку uk_UA
dc.subject preschool education institution uk_UA
dc.subject заклад дошкільної освіти uk_UA
dc.subject digitalisation uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject barrier-free educational environment uk_UA
dc.subject безбар’єрне освітнє середовище uk_UA
dc.subject distance learning uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject special educational needs uk_UA
dc.subject особливі освітні потреби uk_UA
dc.title Directions of ICT use in Ukrainian educational institutions in the educational process with children with special educational needs: A literature review uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto