Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кришінець-Андялошій, Катерина Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2023-10-19T07:30:53Z | |
dc.date.available | 2023-10-19T07:30:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10103 | |
dc.description | Кришінець-Андялошій, Катерина Розвиток закладів загальної середньої освіти в Україні на початку ХХІ століття / Катерина Кришінець-Андялошій // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - Дрогобич : ВД "Гельветика", 2023. - Вип. 59, Т.2. - С.250-255 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті обгрунтовано особливості розвитку закладів загальної середньої освіти в умовах соціальних трансформацій в Україні на початку XXI століття. Визначено, що мета модернізації загальної середньої освіти на сучасному етапі полягає в тому, що кожен учень повинен мати рівний доступ до якісної шкільної освіти в безпечному, комфортному, інклюзивному та сучасному освітньому середовищі. Наголошено, що початок XXI століття для закладів загальної середньої освіти як завдання визначає формування особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу, па утвердження національної ідеї, сприяння національній самоідентифіка- ції, розвиток культури українського народу, оволодіння цінностями світової культури та загальнолюдськими надбаннями, системи шкільної освіти. Проаналізовано Закони України "Про освіту" (2017), "Про загальну середню освіту" (2020), Концепцію Нової української школи (2018). Державний стандарт початкової освіти (2018) та інші нормативні джерела на предмет виявлення особливостей розвитку закладів загальної середньої освіти в Україні на початку XXI століття. Виявлено, що основними напрямами розвитку ЗЗСО с формування ключових компетентностей па основі оновлення змісту базової освіти (вільне володіння державною мовою, математична, загальнокультурна та екологічна компетентності, підприємливість та інноваційність, економічна компетентність тощо), забезпечення менеджменту профільної освіти, проектування і моделювання професійного розвитку, підтримки педагогічних працівників, цифрова трансформація освіти, створення в закладах загальної середньої освіти безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації та нового освітнього простору відповідно до принципів мотивуючого та креативного дизайну, технологічності та інклюзивності. Зроблено висновок, що XXI століття потребує людей, які будуть мотивовані, впевнені і критичні, готові до вирішення конкретних завдань - це ті якості, які знадобляться їм для успішного залучення в світ, що стрімко розвивається, і які повинна забезпечити Нова українська школа. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Дрогобич : ВД "Гельветика" | uk_UA |
dc.subject | заклад загальної середньої освіти | uk_UA |
dc.subject | модернізація освіти | uk_UA |
dc.subject | Нова українська школа | uk_UA |
dc.subject | розвиток освіти у ХХІ столітті | uk_UA |
dc.title | Розвиток закладів загальної середньої освіти в Україні на початку ХХІ століття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |