Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9940
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Микуланинець, Леся Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Богдан, Т. М. | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-17T07:49:13Z | - |
dc.date.available | 2023-08-17T07:49:13Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9940 | - |
dc.description | Набуття культурної компетентності школярів у процесі ознайомлення з біографією митців / Микуланинець Л. М., Богдан Т. М. // Освіта Закарпаття. - № 31’ 2023. - С. 132-138 | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – уточнити зміст дефініції „культурна компетентність”, означити особливості її опанування учнями ЗЗСО в процесі осягнення життєпису майстрів. Методологія дослідження ґрунтується на системному підході, із залученням низки методів: міждисциплінарного – аналізуючи освітню ситуацію сьогодення, отримуючи інноваційні відомості; культурологічного – усвідомлюючи сутність дидактичних технологій; біографічного – засвоюючи специфіку буття метра; герменевтичного – пояснюючи смисл хронік; аналітичного – вивчаючи джерела за темою праці; теоретичного узагальнення – підбиваючи підсумки публікації. Наукова новизна: вперше у національній гуманітаристиці виявлено механізм набуття культурної компетентності школярів через студіювання літопису креативної персони. Висновки. Культурна компетентність – інтегральна якість людини, яка дає їй можливість здійснювати творчу практику; сприймати, інтерпретувати мистецькі артефакти; пізнавати, мислити, приходити до самостійних обґрунтованих рішень; успішно комунікувати із представниками різних цивілізацій; здобувати, критично осмислювати інформацію; реалізовуватися в професійній, приватній сферах. Біографія – універсальний жанр, котрий концентрує значний пласт відомостей стосовно життєтворчості непересічної особистості, чия праця ознаменувала поступ конкретної країни, й загалом цілого людства. Літопис маестро містить великий об’єм даних щодо свого героя, соціокультурної ситуації його доби, актуальні духовні ідеї, сповідувані суспільством, суперечності, виклики, котрі здатне вирішити мистецтво. Ознайомлюючись з хроніками майстрів, учні набувають знання про різні історичні епохи, знакових представників; знайомляться з найкращими опусами діячів, вчаться їх сприймати, тлумачити; розвивають емпатію, рефлексію; черпають досвід для вирішення нагальних проблем. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | культурна компетентність | uk_UA |
dc.subject | біографія метра | uk_UA |
dc.subject | мистецька освіта | uk_UA |
dc.subject | НУШ | uk_UA |
dc.subject | учні ЗЗСО | uk_UA |
dc.title | Набуття культурної компетентності школярів у процесі ознайомлення з біографією митців | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Acquiring_ cultural_ competence_ of_ schoolchildren.pdf | Набуття культурної компетентності школярів у процесі ознайомлення з біографією митців | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.