Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8853
Назва: Development of Ukrainian pedagogical thought
Автори: Rozman, I.
Розман, Ірина Іллівна
Ключові слова: pedagogical thought
theory
development
general historical researches
педагогічна думка
теорія
розвиток
загальноісторичні дослідження
Дата публікації: 2021
Видавництво: Karlsruhe, Germany
Короткий огляд (реферат): The article discusses the ways of developing pedagogical thought in Ukraine. Brief information is given on the main areas of work on the formation of pedagogy. Issues related to the development of education are discussed. Pedagogical theories that were inherent in the pedagogical science of the twentieth century. The focus on studying the problems of organizing pedagogical work was especially activated in the twentieth century, both in Ukrainian and foreign pedagogical science. This process, on the one hand, contributed to the creation of an appropriate categorical and conceptual apparatus, on the other, gave an impetus to the analysis of historical experience in this area.
Опис: Rozman I. Development of Ukrainian pedagogical thought / I. Rozman // Modern engineering and innovative technologies. - Issue No18. Part 4. - Р. 12-15
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8853
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Development_ of Ukrainian pedagogical_ thoughtDevelopment of Ukrainian pedagogical thought1.41 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.