Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8602
Назва: Педагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття
Автори: Микуланинець, Леся Михайлівна
Ключові слова: музичне мистецтво
професійна музична освіта Закарпаття
музично-теоретична думка
педагогічна діяльність М. Світлика
Дата публікації: 2021
Видавництво: Київ
Короткий огляд (реферат): Мета статті – охарактеризувати принципи викладацької діяльності Михайла Світлика, розкрити його педагогічний вплив на розвиток професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні низки підходів: біографічного – для опанування творчих засад М. Світлика; аналітичного – для осмислення літератури за темою статті; історичного – для осягнення еволюції мистецького навчання на Закарпатті; системного – для студіювання елементів української культури; теоретичного – для підбиття підсумків дослідження. Наукова новизна – вперше у національній гуманітаристиці поданий комплексний аналіз викладацької практики М. Світлика, розкрите її значення у поступі музичної освіти Закарпаття. Висновки. У публікації доводиться твердження: в другій половині ХХ століття професійна освіта Закарпаття пройшла інтенсивний шлях, що насамперед пов’язаний із Ужгородським музичним училищем ім. Д. Задора та діяльністю М. Світлика. Майстер сформував власну дидактичну концепцію, основану на глибокому інтелекті, активізації аналітичного потенціалу особистості; усвідомленні логіки художнього мислення, природній музикальності; поєднанні раціональних й емоційних аспектів підготовки фахівця, розвитку його здібностей; культурологічному й психологічному поступі вихованців; оснащенні їх знаннями та методами студіювання; застосуванні творчих завдань; домінуванні креативної атмосфери в групах; підтримання індивідуальних досягнень студентів; виробленні потреби вдосконалюватися протягом життя. Практика М. Світлика демонструє реалізацію багатогранного обдарування особистості, що зуміла титанічною працею визначити вектор мистецьких студій краю. Принципи викладацької діяльності М. Світлика заклали підґрунтя педагогіки його учнів, які продукують власні авторські методичні системи, здійснюють пошуки інноваційних засобів навчання, сприяють еволюції музично-теоретичної освіти краю.
Опис: Микуланинець, Л. М. Педагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття / Л. М. Микуланинець // Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтво : збірник наукових праць. - Київ : Видавничий центр КНУКіМ, 2021. - Випуск 44. - С. 73-78
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8602
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mykhailo _Svitlyk's_ pedagogical _activity_ in_ the_ development_ of_ professional_ music_ education_ in _Transcarpathia.pdfПедагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття834.75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.