Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7228
Название: Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід
Авторы: Кузьма-Качур, Марія Іванівна
Горват, Маріанна Василівна
Сігетій, К. І.
Ключевые слова: творчі здібності
природознавчі компетентності
методи розвитку творчих здібностей
Дата публикации: 2019
Краткий осмотр (реферат): Висвітлено питання щодо розвитку творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку у процесі формування природознавчих компетентностей в умовах реалізації Концепції нової української школи. Автори описали методологічний підхід розвитку творчих здібностей учнів початкових класів, зосередили увагу на значенні осередку природи (куточка природи) для сприяння творчої активності учнів. Ефективним засобом реалізації завдань кожної освітньої галузі, наголошують автори, є створення осередків, які відображали б навчальні потреби й інтереси дітей. Організація та функціонування їх створюватиме умови для дослідницької діяльності, розвитку самостійності, організації роботи дітей в парах та малих групах, а також індивідуально. Авторами вказується, що у навчальних осередках можна проводити різні види освітньої діяльності (проводити спостереження та в подальшому їх фіксувати, досліди та практичні роботи тощо), тому вони мають містити широкий асортимент матеріалів і обладнання до вивчення природознавства у початковій школі. Водночас автори спрямовують увагу вчителів-практиків на тому, що розвиток творчих здібностей у кожного молод- шого школяра залежить від вмілого підбору та застосовування ними на уроці творчих завдань, які сприятимуть уріз- номанітненню творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих. Наголошено на необхідності використання на уроках різних інтерактивних методів навчання у процесі формування при- родознавчих компетентностей, відзначено роль учителя для організації процесу розвитку творчих здібностей молодших школярів. Авторами наведено обґрунтовані приклади застосування методів розвитку творчих здібностей у процесі фор- мування предметних природознавчих компетентностей з конкретних тем: тема «Вода» – метод фокальних об’єктів, тема «Птахи восени» – метод комбінованих питань, тема «Сонячна система» – «системний ліфт», тема «Викорис- тання деревини» – морфонологічний аналіз, тема «Що таке погода та як її передбачити» – «Дерево передбачень» та ін.
Описание: Кузьма-Качур М. І. Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід / М. І. Кузьма-Качур, М. В. Горват, К. І. Сігетій // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова : збірник наукових праць. - К. : Видавничий дім "Гельветика", 2019. - Том 1№ Випуск 72. - С. 262-266.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7228
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Development_ of_ creative_ abilities_ of _junior _schoolchildren_ in_ the_ process _of_ formation_ of _natural_ science_ competencies _methodological_ approach.pdfРозвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід746.08 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.