Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6835
Назва: Peace education as arts education: in search of new strategies
Автори: Khyzhna, O.
Хижна, О.
Lendiel-Siarkevych, A.
Ленд'єл-Сяркевич, Антоніна Антонівна
Ключові слова: peace education
peacebuilding
arts education
music
temporality
duration
harmony
мирне виховання
миробудування
мистецтвознавство
музика
тимчасовість
тривалість
гармонія
Дата публікації: 2018
Видавництво: Київ
Короткий огляд (реферат): The problem of peace education is in the sharp demand in the modern world. The art in general, and music in particular, have significant impact on a person and the content of his usual activities. Music, as a logical and expressive construction and a psychological phenomenon, contains possibilities for harmonization of personal, social and planetary life. Temporality of music, its actualization of the present, orientation to the eternal meanings and values, archetypeness and plasticity of the content and the ways of its perception, form the basis for understanding music as a universal communication mediator and an important factor in stabilization of contradictions and conflicts. The study demonstrates the potential of arts education to act as one of the instruments of peacebuilding at the present stage of human development.
Опис: Khyzhna O. Peace education as arts education: in search of new strategies / O. Khyzhna, A. A. Lendiel-Siarkevych // Philosophy and Cosmology : the Academic journal. – Kyiv, 2018. – Volume 21. – P. 74- 83
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6835
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Peace_education_as_arts_education_in_search_of_new_strategies.pdfPeace education as arts education: in search of new strategies904.16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.