Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/3645
Назва: Психологічні особливості спілкування та реагування у конфліктних ситуаціях у системі професійного навчання
Автори: Щербан, Тетяна Дмитрівна
Щербан, Ганна Вікентіївна
Ключові слова: професійне навчання
конфліктні ситуації
професійна комунікація
комінікативна компетентність
Дата публікації: 2019
Видавництво: Київ
Короткий огляд (реферат): Провідною характеристикою майбутнього психолога, яка визначає його професійні якості, є вміння спілкуватися у складних конфліктних ситуаціях. Формування цього уміння відбувається у процесі професійного навчання. Вивчення психологічних особливостей професійного спілкування майбутнього психолога у конфліктних ситуаціях є важливим чинником професійної ідентичності. Здатність ефективно вирішувати конфліктні ситуації вкрай потрібна сучасному психологу для реалізації професійної діяльності в конфліктогенному середовищі. Динаміка розвитку професійної комунікації у конфліктній ситуації вивчалася на етапі професійного самовизначення та на етапі завершення професійного навчання. Вибірка досліджуваних складала 84 студенти спеціальності "Психологія" віком від 17 до 22 років. Використано методику схильності особистості до конфліктної поведінки К. Томаса.Для студентів, які починають професійне навчання виокремлено наступні стилі поведінки у конфліктній ситації: "Пристосування" та "Компроміс". Такі студенти схильні до вирішення конфліктів шляхом, який видається їм найзручнішим. Вибір першокурсників обумовлений і періодом адаптації до нових соціальних умов та нових умов навчання, і несформованістю вміння правильно оцінювати та аналізувати проблемну ситуацію. Саме це вказує на відсутність досвіду справлятися зі складними життєвими ситуаціями. Випускники найбільше обирають такі стилі, як "Конкуренція" та "Співпраця". Студенти уже вміють відстоювати власну думку та аргументувати своє бачення проблеми, набули певного комунікативного досвіду. Отже, процес професійного навчання у вузі сприяє формуванню комунікативної компетентності та формуванню ефективних стилів реагування у конфліктній ситуації. Проте. отримані показники не можуть задовольнити сучасних вимог до практикуючого психолога. Необхідно у програму професійного навчання включати тренінгову роботу щодо формування комунікативної компетентності у поводженні з конфліктами. Це дасть можливість створити відповідні психологічні умови щодо професійного навчання та професійної ідентифікації.
Опис: Щербан Т. Д. Психологічні особливості спілкування та реагування у конфліктних ситуаціях у системі професійного навчання / Т. Д. Щербан, Г. В. Щербан // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" : збірник наукових праць. - Київ, 2019. - №12 (74). - С. 25-29
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/3645
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Psychological_features_of_communication_and_response_in_conflict_situations_in_the_vocational_training_system.pdfПсихологічні особливості спілкування та реагування у конфліктних ситуаціях у системі професійного навчання6.91 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.