Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1374
Назва: The category "professional burnout" the essense and characteristic
Автори: Behun-Trachuk, L.
Бегун-Трачук, Лариса Олександрівна
Ключові слова: burnout
depersonalization
university teacher
professional activity
Дата публікації: 2017
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the problem of burnout as a destructive phenomenon in the work of university teachers. Three main approaches to the definition of professional burnout have been outlined. A generally accepted theory of viewing the structure of burnout as the one including the emotional debilitating, depersonalization process of personal achievement has been scrutinised. Main mental and physical symptoms and hallmarks of debilitation reflected in physical, psychological, and behavioral spheres of a teacher’s life have been identified. The article deals with a problem of professional burnout of staff. Considered occupational stress factor leading to the emergence of professional burnout and some views on the nature, symptoms, and consequences of professional burnout and exhaustion of energy in emotional and personal resources of the university teacher.
Опис: Behun-Trachuk, L. The category "professional burnout" the essense and characteristic / L. Behun-Trachuk // Psychological and pedagogical problems of modern specialist formation : collected articles. - Warsaw, 2017. - P.100-107
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1374
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1. Collected articles. Publishing ANAGRAM; KRPOCH-100-107.pdfThe category "professional burnout" the essense and characteristic886.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.