Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13359| Назва: | Elementary school as a forum for the development of philosophical ideas with social significance |
| Автори: | Oleksenko, Roman Prima, Raisa Fizeshi, Oktaviia Фізеші, Октавія Йосипівна Kotelianets, Natalka Chernysh, Natalia |
| Ключові слова: | elementary school початкова школа agora агора philosophical ideas філософські ідеї social meaning соціальний сенс social pedagogy соціальна педагогіка |
| Дата публікації: | 2026 |
| Короткий огляд (реферат): | This reflective research posits that when philosophical dialogue is promoted in schools, fundamental ontological changes occur, with political and social implications for human relationships and the teaching-learning processes that take place there. Therefore, using a hermeneutic and constructivist methodology, the objec- tive of the research is to analyze the role of primary school as a space for deliberation and collective construction of thought, understood as an agora where children develop philosophical ideas with social and community meaning. |
| Опис: | Roman Oleksenko, Raisa Prima, Oktaviia Fizeshi, Natalka Kotelianets, Natalia Chernysh. Elementary school as a forum for the development of philosophical ideas with social significance. INTERACCIÓN Y PERSPECTIVA Revista de Trabajo Social Vol. 16 (1), 2026. С.243-254 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13359 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Elementary_school.pdf | Elementary school as a forum for the development of philosophical ideas with social significance | 939.25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.