Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13226
Назва: Іnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching
Автори: Hertsovska, Nataliia Oleksiyivna
Герцовська, Наталія Олексіївна
Raikhel, Anna Mykhaylivna
Райхель, Анна Михайлівна
Achilova, Valeriia
Myholynets, Karina
Ключові слова: microlearning
vocabulary development
digital pedagogy
learner autonomy
ESL teaching
lexical competence
innovation
English as a Second Language (ESL)
Task-Based Language Learning (TBLL)
Дата публікації: 2025
Короткий огляд (реферат): The acquisition of a robust and functional vocabulary remains one of the most persistent challenges in English Language Teaching (ELT), acting as a critical gateway to communicative competence. Traditional pedagogical approaches, often reliant on decontextualized word lists, rote memorization, and massed practice, frequently result in superficial learning and rapid knowledge decay, failing to bridge the gap between passive recognition and active lexical retrieval.
Опис: Hertsovska N. О. Іnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching / N. О. Hertsovska, А. М. Raikhel, V. Achilova, К. Myholynets // Вісник Наука та освіта. - № 10(40) 2025. - С. 1119-1136
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13226
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ilovepdf_merged (11).pdfІnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching1.97 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.