Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13226| Назва: | Іnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching |
| Автори: | Hertsovska, Nataliia Oleksiyivna Герцовська, Наталія Олексіївна Raikhel, Anna Mykhaylivna Райхель, Анна Михайлівна Achilova, Valeriia Myholynets, Karina |
| Ключові слова: | microlearning vocabulary development digital pedagogy learner autonomy ESL teaching lexical competence innovation English as a Second Language (ESL) Task-Based Language Learning (TBLL) |
| Дата публікації: | 2025 |
| Короткий огляд (реферат): | The acquisition of a robust and functional vocabulary remains one of the most persistent challenges in English Language Teaching (ELT), acting as a critical gateway to communicative competence. Traditional pedagogical approaches, often reliant on decontextualized word lists, rote memorization, and massed practice, frequently result in superficial learning and rapid knowledge decay, failing to bridge the gap between passive recognition and active lexical retrieval. |
| Опис: | Hertsovska N. О. Іnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching / N. О. Hertsovska, А. М. Raikhel, V. Achilova, К. Myholynets // Вісник Наука та освіта. - № 10(40) 2025. - С. 1119-1136 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13226 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| ilovepdf_merged (11).pdf | Іnnovative approaches to vocabulary development: the role of microlearning in english language teaching | 1.97 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.