Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13092
Title: Персоналізація навчання за допомогою інформаційних систем
Authors: Серденко, Т. В.
Рейс, Тиберій Тиберійович
Keywords: персоналізація навчання
інформаційні системи
адаптивні технології
освітня аналітика
індивідуальні освітні траєкторії
Issue Date: 2025
Abstract: У статті досліджено персоналізоване навчання як сучасний педагогічний підхід, що стає ключовим елемен том трансформації освіти в умовах цифровізації. Персоналізація розглядається як спосіб організації освітньо го процесу, який враховує індивідуальні особливості, потреби та рівень підготовки кожного здобувача освіти. Акцент зроблено на ролі інформаційних систем як технологічної основи для реалізації цього підходу. У роботі охарактеризовано основні типи інформаційних систем, що підтримують персоналізацію: системи управління навчанням (LMS), адаптивні освітні платформи, сервіси навчальної аналітики, інструменти штучного інте лекту, а також мобільні та хмарні рішення. Описано принципи побудови індивідуальних освітніх траєкторій, використання адаптивного контенту, автоматизованого зворотного зв’язку, аналітичних панелей і рекоменда ційних систем. Розглянуто як переваги впровадження персоналізованого навчання, так і пов’язані з цим викли ки. До переваг віднесено зростання мотивації студентів, підвищення ефективності засвоєння знань, розвиток автономності в навчанні. Серед викликів виокремлено технічні обмеження закладів освіти, необхідність під вищення цифрової грамотності викладачів, етичні питання використання персональних даних і ризики циф рової нерівності. Наведено приклади реалізації персоналізованих освітніх рішень на міжнародному рівні (Khan Academy, Coursera, EdX, Open Learning Initiative) та в Україні (платформа Human, розширення Moodle). Визна чено перспективи розвитку персоналізації у контексті впровадження інтелектуальних технологій, доповненої і віртуальної реальності, мікронавчання та побудови інтероперабельних освітніх екосистем. Стаття має нау ково-методичний характер і орієнтована на дослідників, викладачів та розробників цифрових освітніх рішень.
Description: Серденко Т. В. Персоналізація навчання за допомогою інформаційних систем / Т. В. Серденко, Т. Т. Рейс // Інформаційні технології. Вісник ХНТУ. - № 2(93), Ч. 2, 2025 р. - С. 333-338
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13092
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Серденко ХНТУ 2025_merged.pdfПерсоналізація навчання за допомогою інформаційних систем782.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.