Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13029
Назва: | Стратегії та тенденції розвитку університетської освіти в європейському освітньому просторі |
Автори: | Товканець, Ганна Василівна |
Ключові слова: | університетська освіта стратегія розвитку тенденції європейський освітній простір компетентність педагогічний діалог якість вищої освіти соціальна спрямованість |
Дата публікації: | 2025 |
Короткий огляд (реферат): | Розглянуто особливості розвитку університетської освіти в європейському освітньому просторі. Обґрунтовано збільшення тривалості життя, розвиток інтелектуальних технологій, зростання цифрової реальності, надструктуризацію організацій, інституцій та бізнесу, новітні технології ЗМІ та соціальних мереж, глобальну взаємопов’язаність як умови освітніх трансформацій. Визначено стратегії університетської освіти: соціальна відповідальність закладів вищої освіти, спрямування на розвиток компетентностей, академічна мобільність й інтернаціоналізація. Виявлено характерологічні особливості і критерії ефективності університетської освіти. Наголошено, що в умовах глобалізації і транснаціоналізації важливим є формування компетентностей особистісних, соціальних, аналітичних прогностичних, компетентностей синтезу, системного мислення критичного мислення. Виокремлено як тенденції у становленні університетської освіти: поглиблення і розширення інтернаціоналізаційних та транснаціоналізаційних процесів, забезпечення якості вищої освіти, актуалізація та підвищення рівня докторської підготовки, розвиток культури академічної автономії й творчості, гармонійне поєднання наукових досліджень, бізнесу та практичної підготовки, створення системи соціальної відповідальності, зростання ролі університетів у зміцненні демократичних суспільств і посиленні громадянської єдності. Зроблено висновок, що впровадження технологічних інновацій потребує змін особистісного і міжособистісного аспектів університетської освіти: поглиблення особистісно-орієнтованого навчання й акцент на самоорганізацію освітньої діяльності здобувача освіти, створення команд, груп і мережевої взаємодії, що дає можливість розвитку колективних і глобальних компетенцій та процесів індивідуального зростання, нових глобальних освітніх екосистем, удосконалення показників освітнього рівня. |
Опис: | Товканець Г. В. Стратегії та тенденції розвитку університетської освіти в європейському освітньому просторі / Г. В. Товканець // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2025. Вип. 42. - С. 26-31 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13029 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ilovepdf_merged.pdf | Стратегії та тенденції розвитку університетської освіти в європейському освітньому просторі | 1.1 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.