Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12973
Назва: | Cross-Cutting Approach in the Formation of Critical Thinking of Primary School Learners |
Автори: | Shvardak, Marianna Швардак, Маріанна Василівна Molnar, Tetiana Молнар, Тетяна Іванівна Mochan, Tetyana Мочан, Тетяна Михайлівна Popovych, Oksana Попович, Оксана Михайлівна Popovych, Nadiya Попович, Надія Ференцівна |
Ключові слова: | Critical Thinking критичне мислення Primary School Learner/Child учень/дитина початкової школи Comprehensive Ability комплексні здібності Signs and Levels of Formation ознаки та рівні сформованості System of Exercises система вправ Expert Assessment експертна оцінка Educational Sector освітній сектор New Ukrainian School нова українська школа |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Turkey |
Короткий огляд (реферат): | The article explores the psychological and pedagogical aspects of developing critical thinking in primary school learners. Its primary objective was to analyze these aspects and experimentally assess the impact of a specially designed system of end-to-end exercises on the level of critical thinking formation in young students. The research hypothesis proposed that integrating a structured system of exercises into the modern primary school curriculum would not only enhance subject mastery but also significantly improve students' critical thinking skills. To test this hypothesis, a range of empirical methods was employed, including diagnostic, observational, prognostic, experimental, and statistical analysis techniques. Students were assigned tasks designed in accordance with critical thinking indicators, and their responses were analyzed. |
Опис: | Shvardak Marianna, Molnar Tetiana, Mochan Tetyana, Popovych Oksana, Popovych Nadiya Cross-Cutting Approach in the Formation of Critical Thinking of Primary School Learners / Shvardak Marianna, Molnar Tetiana, Mochan Tetyana, Popovych Oksana, Popovych Nadiya // International Electronic Journal of Elementary Education : international journal / Editor-in-Chief Ozerk K. - Kutahya, Turkey : Kura Publishing House, 2025. - Vol. 17, Issue 4. - P. 491-501 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12973 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Cross-Cutting.pdf | Cross-Cutting Approach in the Formation of Critical Thinking of Primary School Learners | 647.6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.