Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМочан, Тетяна Михайлівна-
dc.contributor.authorПопович, Оксана Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-07-04T13:11:41Z-
dc.date.available2025-07-04T13:11:41Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927-
dc.description.abstractУ статті висвітлено теоретико-методологічні засади форму- вання медіаінформаційної грамотності дітей у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Автори обґрунтовують актуальність цієї проблеми в умовах цифрової трансформації та зростаючого впливу інформаційного простору на соціалізацію особистості з раннього дитин- ства. Зазначено, що медіаінформаційна грамотність – це інтегративна якість, яка поєднує в собі медіаграмотність (уміння критично сприймати, аналізувати, створювати медіатексти) та інформаційну грамотність (здатність шукати, оці- нювати, використовувати інформацію). У центрі уваги – потреба в послідовному й цілісному розвитку медіаінфо- рмаційної грамотності на різних етапах освітнього процесу, починаючи з дошкільного віку. Розглянуто методи і форми організації медіаосвітньої діяль- ності з дітьми, що відповідають їх віковим особливостям: ігрові форми, сюжетне моделювання, аналіз медіатекстів, створення власних цифрових про- дуктів тощо. Окреслено організаційні засади ефективного формування медіаінформа- ційної грамотності дітей з урахуванням принципу наступності між дошкільною та початковою освітою. Зокрема, наголошено на важливості узгодження освіт- ніх програм і методичних матеріалів, інтеграції медіаосвіти в усі напрями освітнього процесу, забезпеченні наступності педагогічних підходів у роботі з дітьми різного віку. Визначено ключову роль родинного виховання, спрямова- ного на формування відповідального ставлення до інформації, а також необхідність створення сучасного освітнього медіасередовища, що відповідає віковим потребам дітей. Окрему увагу приділено підвищенню кваліфікації педагогічних працівників і впровадженню єдиних методичних підходів до ме- діаосвітньої діяльності у межах дошкільної та початкової освіти. Зроблено висновок, що медіаінформаційна грамотність є не лише освіт- ньою інновацією, а й необхідною умовою повноцінного розвитку особистості дитини в цифровому світі.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМДУ: Мукачевоuk_UA
dc.subjectмедіаінформаційна грамотністьuk_UA
dc.subjectмедіаосвітаuk_UA
dc.subjectінформаційно-комунікаційна компетентністьuk_UA
dc.subjectдошкільна освітаuk_UA
dc.subjectпочаткова освітаuk_UA
dc.subjectнаступністьuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectцифрова трансформаціяuk_UA
dc.subjectінформаційний простірuk_UA
dc.titleФормування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formation_of_media_literacy_of_children_in_the_context_of_continuity_of_preschool_and_primary_education.pdfФормування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.