Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927
Название: | Формування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти |
Авторы: | Мочан, Тетяна Михайлівна Попович, Оксана Михайлівна |
Ключевые слова: | медіаінформаційна грамотність медіаосвіта інформаційно-комунікаційна компетентність дошкільна освіта початкова освіта наступність освітнє середовище цифрова трансформація інформаційний простір |
Дата публикации: | 2025 |
Издательство: | МДУ: Мукачево |
Краткий осмотр (реферат): | У статті висвітлено теоретико-методологічні засади форму- вання медіаінформаційної грамотності дітей у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Автори обґрунтовують актуальність цієї проблеми в умовах цифрової трансформації та зростаючого впливу інформаційного простору на соціалізацію особистості з раннього дитин- ства. Зазначено, що медіаінформаційна грамотність – це інтегративна якість, яка поєднує в собі медіаграмотність (уміння критично сприймати, аналізувати, створювати медіатексти) та інформаційну грамотність (здатність шукати, оці- нювати, використовувати інформацію). У центрі уваги – потреба в послідовному й цілісному розвитку медіаінфо- рмаційної грамотності на різних етапах освітнього процесу, починаючи з дошкільного віку. Розглянуто методи і форми організації медіаосвітньої діяль- ності з дітьми, що відповідають їх віковим особливостям: ігрові форми, сюжетне моделювання, аналіз медіатекстів, створення власних цифрових про- дуктів тощо. Окреслено організаційні засади ефективного формування медіаінформа- ційної грамотності дітей з урахуванням принципу наступності між дошкільною та початковою освітою. Зокрема, наголошено на важливості узгодження освіт- ніх програм і методичних матеріалів, інтеграції медіаосвіти в усі напрями освітнього процесу, забезпеченні наступності педагогічних підходів у роботі з дітьми різного віку. Визначено ключову роль родинного виховання, спрямова- ного на формування відповідального ставлення до інформації, а також необхідність створення сучасного освітнього медіасередовища, що відповідає віковим потребам дітей. Окрему увагу приділено підвищенню кваліфікації педагогічних працівників і впровадженню єдиних методичних підходів до ме- діаосвітньої діяльності у межах дошкільної та початкової освіти. Зроблено висновок, що медіаінформаційна грамотність є не лише освіт- ньою інновацією, а й необхідною умовою повноцінного розвитку особистості дитини в цифровому світі. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927 |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Formation_of_media_literacy_of_children_in_the_context_of_continuity_of_preschool_and_primary_education.pdf | Формування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти | 11 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.