Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12916
Назва: | Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ |
Автори: | Хома, Петро Петрович |
Ключові слова: | цифрова компетентність майбутні педагоги штучнийінтелект початкова освіта міжнародний досвід цифрова трансформація освітня політика адаптивне навчання цифрова етика педагогічна підготовка |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Мукачево: МДУ |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено зарубіжні практики формуванняцифрової компетентності майбутніх учителів початкової школи з урахуваннямвпровадження штучного інтелекту (ШІ) та проаналізовано можливості їхадаптації до українського освітнього простору. Обґрунтовано важливістьцифрової трансформації освіти як глобальної тенденції, що вимагаєстратегічного осмислення з боку національних освітніх систем. Акцентовано,що цифрові компетентності педагогів, особливо в контексті використанняінструментів ШІ, є ключовими для забезпечення якісної початкової освіти,адаптивного навчання та розвитку критичного мислення в учнів.На основі аналізу освітніх стратегій Естонії, Великої Британії, Італії таСінгапуру виокремлено ефективні моделі цифровізації педагогічної освіти.Зокрема, вивчено досвід впровадження адаптивних освітніх середовищ, аналітичних систем на базі Big Data, AI-тьюторів, освітніх платформ зелементами гейміфікації, а також модулів з цифрової етики та критичногомислення щодо ШІ.У статті підкреслено, що в умовах війни цифрові інструменти сталирятівними для української освіти, сприяючи організації дистанційного навчаннята зниженню психологічного навантаження. Розглянуто потенціал ШІ упідготовці майбутніх учителів: автоматизація оцінювання, персоналізаціяпрофесійних траєкторій, формування цифрової культури, розвитокрефлексивного компоненту в навчанні. Автори аргументують потребуформування в Україні єдиної національної стратегії цифровізації педагогічноїосвіти з фокусом на інтеграцію ШІ, цифрову етику, інклюзію та професійнупідтримку вчителів.Наголошено на доцільності впровадження пілотних проєктів у регіонах звисокою цифровою готовністю як початкового кроку до масштабуваннясистемних змін. Запропоновано комплекс рекомендацій для освітньої політикиУкраїни, зокрема: включення модулів про ШІ до освітніх програм педагогічнихуніверситетів, проведення підвищення кваліфікації, розвиток національної AI-інфраструктури для освіти.Окреслено перспективу використання міжнародного досвіду як ресурсудля створення гнучкої, адаптивної системи підготовки педагогів, здатноїефективно відповідати на виклики цифрової доби та воєнних реалій. |
Опис: | Хома, Петро Петрович Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ / Петро Петрович Хома // Педагогічна академія: наукові записки : електронний журнал / гол.ред. Цехмістр Я.В. - Винники, 2024. - № 13. - ISSN 2786-9458-(online)[Копія][Фахове видання][Інші наукометричні бази][Електронне видання]. - Бібл.: DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.15742930. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12916 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Digital_competence_of_future_primary_school_teachers_foreign_practices_and_ways_of_implementation_in_the_country_taking_into_account_the_potential_of_AI.pdf | Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ | 658.14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.