Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12915
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩербан, Тетяна Дмитрівна-
dc.contributor.authorХома, Петро Петрович-
dc.date.accessioned2025-07-02T08:31:07Z-
dc.date.available2025-07-02T08:31:07Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12915-
dc.descriptionЩербан Тетяна Дмитрівна, Хома Петро Петрович Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи / Щербан Тетяна, Хома Петро // Журнал "Перспективи та інновації науки" / 2025. - №5(51). -С. 1621-1634. -Бібл.: DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2625-5(51)-1621-1634uk_UA
dc.description.abstractДослідження присвячено проблемі формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів, яка вимагає не лише технічних знань, а й розвитку етичної відповідальності, критичного мислення та здатності до професійного зростання, що дозволить педагогамефективно спрямовувати дітей у цифровому середовищі та забезпечувати якісну освіту в умовах постійних змін.Результати анкетування магістрів – майбутніх учителів початкових класів дозволили констатувати наявність: недостатнього рівня цифрової компетентності у більшості майбутніх учителів початкових класів; значної різнорівневості у підходах до цифровізації викладачів у закладі вищої освіти. Майбутні вчителі початкових класів вказали на переважання базових цифрових навичок у себе, а також на недостатній рівень складніших компе-тентностей. Основними перешкодами в розвитку цифрової компетентності є обмеження в освітніх програмах, відсутність практичних можливостей, супротив з боку викладачів та технічні проблеми. Ранжування навичок цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів вказує на їхню адаптивність до змін, на прагматичний підхід до цифрових технологій, але також вимагають розвитку етичних аспектів цифрової компетентності.Оцінка цифрової компетентності магістрів виявила значні бар'єри в адаптивності до змін, обмеження в технічних навичках, потребу в розвитку критичного мислення та недостатню увагу до етики та безпеки. Результати дослідження доводять важливість комплексного підходу до формування цифрової компетентності майбутніх учителів,що включає як розвиток технічних знань і адаптивності, так і посилення критичного мислення та культури цифрової безпеки. Для ефективного розвитку цифрової компе-тентності майбутніх учителів необхідно переглянути зміст освітніх програм, впроваджувати більше практикоорієнтованих занять, а також проводити підготовку викладачів до активного застосування цифрових технологій у навчанні.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМукачево: МДУuk_UA
dc.subjectцифровізація освітиuk_UA
dc.subjectцифрова компетентність майбутнього вчителя початкових класівuk_UA
dc.subjectтехнічні навичкиuk_UA
dc.subjectетика та безпекаuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectадаптивність до змінuk_UA
dc.titleФормування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formation_of_digital_competence_of_future_primary_school_teachers_trends_and_prospects.pdfФормування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи740.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.