Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12915
Назва: Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи
Автори: Щербан, Тетяна Дмитрівна
Хома, Петро Петрович
Ключові слова: цифровізація освіти
цифрова компетентність майбутнього вчителя початкових класів
технічні навички
етика та безпека
критичне мислення
адаптивність до змін
Дата публікації: 2025
Видавництво: Мукачево: МДУ
Короткий огляд (реферат): Дослідження присвячено проблемі формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів, яка вимагає не лише технічних знань, а й розвитку етичної відповідальності, критичного мислення та здатності до професійного зростання, що дозволить педагогамефективно спрямовувати дітей у цифровому середовищі та забезпечувати якісну освіту в умовах постійних змін.Результати анкетування магістрів – майбутніх учителів початкових класів дозволили констатувати наявність: недостатнього рівня цифрової компетентності у більшості майбутніх учителів початкових класів; значної різнорівневості у підходах до цифровізації викладачів у закладі вищої освіти. Майбутні вчителі початкових класів вказали на переважання базових цифрових навичок у себе, а також на недостатній рівень складніших компе-тентностей. Основними перешкодами в розвитку цифрової компетентності є обмеження в освітніх програмах, відсутність практичних можливостей, супротив з боку викладачів та технічні проблеми. Ранжування навичок цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів вказує на їхню адаптивність до змін, на прагматичний підхід до цифрових технологій, але також вимагають розвитку етичних аспектів цифрової компетентності.Оцінка цифрової компетентності магістрів виявила значні бар'єри в адаптивності до змін, обмеження в технічних навичках, потребу в розвитку критичного мислення та недостатню увагу до етики та безпеки. Результати дослідження доводять важливість комплексного підходу до формування цифрової компетентності майбутніх учителів,що включає як розвиток технічних знань і адаптивності, так і посилення критичного мислення та культури цифрової безпеки. Для ефективного розвитку цифрової компе-тентності майбутніх учителів необхідно переглянути зміст освітніх програм, впроваджувати більше практикоорієнтованих занять, а також проводити підготовку викладачів до активного застосування цифрових технологій у навчанні.
Опис: Щербан Тетяна Дмитрівна, Хома Петро Петрович Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи / Щербан Тетяна, Хома Петро // Журнал "Перспективи та інновації науки" / 2025. - №5(51). -С. 1621-1634. -Бібл.: DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2625-5(51)-1621-1634
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12915
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formation_of_digital_competence_of_future_primary_school_teachers_trends_and_prospects.pdfФормування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи740.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.