Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12911
Назва: | Теоретико-методологічні аспекти проблемми партнерської взаємодії з батьками дітей раннього віку |
Автори: | Попович, Оксана Михайлівна Ющик, Л. В. |
Ключові слова: | діти раннього віку вихователі закладів дошкільної освіти батьки партнерська взаємодія співпраця освітній процес заклад дошкільної освіти |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Мукачево: МДУ |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено теоретико-мето- дологічні аспекти проблеми партнерської взаємодії з батьками дітей раннього віку. Зауважено, що ця проблема посідає вагоме місце у сучасній педагогічній теорії та прак-тиці, є важливою з огляду на сучасні виклики. Актуальність партнерської взаємодії з батьками дітей раннього віку обумовлена, в першу чергу, необхідністю забезпечення цілісного розвитку малюка в умовах взаємо- дії основних соціалізуючих інститутів – сім’ї та закладів дошкільної освіти. Акцентовано увагу на тому, що ранній вік – це період інтенсивного розвитку дитини, коли фор- муються перші навички спілкування, самообслуговування, активно розвивається моторика, мова, соціальні емоції тощо. Відповідно, вихователі і батьки покликані створити сприятливі умови для всебічного розвитку малюків, забезпечити їхню фізичну, емоційну, інтелектуальну та соціальну безпеку, сформувати перші навички спілкування, самостійності, позитивного ставлення до навколишнього світу тощо. Представлено розуміння науковцями сутності та змісту поняття «педагогічне партнерство». Розкрито специфіку партнерської взаємодії з батьками в умовах закладу дошкільної освіти, шляхи її ефективного налагодження. Розглянуто особливості періоду раннього дитинства, який відіграє важливу роль у загальному розвитку людини. Враховуючи ці особливості зазначено, що партнерська взаємодія з батьками дітей раннього віку полягає у створенні спільного простору для підтримки розвитку дитини через взаєморозуміння та співпрацю і передбачає: активну участь батьків у розвитку дитини, створення емоційно підтримуючого середовища (надання емоційної підтримки, відгук на потреби малюка, що сприяє формуванню довіри і безпеки); отримання корисних рекомендацій та коригування виховних практик з урахуванням потреб дитини та ін. Зроблено висновок, що партнерська взаємодія з бать- ками дітей раннього віку сприяє створенню оптимальних умов для всебічного розвитку дитини на ранніх етапах її життя. |
Опис: | Попович Оксана михайлівна, Ющик Л. В. Теоретико-методологічні аспекти проблемми партнерської взаємодії з батьками дітей раннього віку / Попович Оксана, Ющик Л. // Вісник Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій ім. Вітівта Великого. Серія "Інноваційна педагогіка": науковий журнал / ред. кол., голова Терешкінас Артурас - Каунас, 2025. -Вип. 2. -С 187-190. -ISSN 2663-6085. -Бібл.: DOI: https://doi/org/10/32782/2663-6085/2025/82/2/33 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12911 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Theoretical_and_methodological_aspects_of_the_problem_of_partnership_interaction_with_parents_of_young_children.pdf | Теоретико-методологічні аспекти проблемми партнерської взаємодії з батьками дітей раннього віку | 947.56 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.