Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗадорожний, Ігор Зенонович-
dc.date.accessioned2025-02-14T13:43:16Z-
dc.date.available2025-02-14T13:43:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12408-
dc.descriptionЗадорожний І.З. Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року / І.З. Задорожний // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал.Київ. 2023. No 1. С.241-246uk_UA
dc.description.abstractМета роботи – здійснити узагальнення та уточнення джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення, Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року крізь призму тісних зв’язків із рукописними й друкованими ірмологіонами XVII–XIX ст. Методологія дослідження базується на комплексному системному підході поєднання критичного осмислення літератури, джерелознавчого, музично-аналітичного, порівняльного методів в аналізі музичних текстів. У порівняльному аналізі ірмосів різних списків використовуємо наукові положення О. С. Цалай-Якименко щодо формотворчих засад часомірної метрики в акральній монодії. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія 1906 року, особливостей структурування музичного матеріалу та змін при формуванні стислих форм розспівування богослужбових текстів. Висновки. Здійснений аналіз музичних текстів ірмосів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія показує прямий зв’язок із рукописними та друкованими ірмологіонами. Основні відмінності в ірмосах Простопінія зумовлено орієнтацією церковних співців на стислі та спрощені форми розспівування богослужбових текстів, використання декількох типових поспівок, внаслідок чого відбулось формування нових інтонаційних утворень. Проведені порівняння музичних текстів з різних джерел демонструють особливості формування наспівів, збереження та оновлення давніх форм сакральної монодії в регіональній церковно-співочій практиці на початку XX століття.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherКиївuk_UA
dc.subjectсакральна монодіяuk_UA
dc.subjectірмосuk_UA
dc.subjectПростопінієuk_UA
dc.subjectІрмологіонuk_UA
dc.subjectмелодикаuk_UA
dc.subjectмодальна метрикаuk_UA
dc.subjectритмікаuk_UA
dc.subjectмузичний текстuk_UA
dc.titleДжерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 рокуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sources_of_Irmoses’_Canons1.pdfДжерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.