Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11695
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chovriy, Sofiya | - |
dc.contributor.author | Човрій, Софія Юліївна | - |
dc.contributor.author | Pelekh, Vladyslav | - |
dc.contributor.author | Rogoza, Valentyn | - |
dc.contributor.author | Zorochkina, Tetiana | - |
dc.contributor.author | Zdir, Daryna | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T12:27:53Z | - |
dc.date.available | 2024-09-09T12:27:53Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11695 | - |
dc.description | Chovriy Sofiya, Pelekh Vladyslav, Rogoza Valentyn, Zorochkina Tetiana, Zdir Daryna Organization of a STEM-oriented environment in higher education istitutions / Chovriy Sofiya, Pelekh Vladyslav, Rogoza Valentyn, Zorochkina Tetiana, Zdir Daryna // Amazonia Investiga : scientific journal. - Florencia, Colombia, 2024. - Vol. 13, Issue 76. - P. 333-347 | uk_UA |
dc.description.abstract | The article analyzes the meaning of "STEM education", revealing personal and social aspects. The main organizational forms and open online tools for implementing STEM education are shown. The most important functions and goals of the educational environment provided by Google services for the implementation and organization of STEM projects in higher education institutions and the most significant approaches used for the organization of STEM education are highlighted; the importance of the STEM-oriented approach in education is emphasized, for its implementation in education the mandatory use of educational e-platforms is emphasized. У статті аналізується значення «STEM-освіта», розкривається особистісне та соціальне аспекти. Показано основні організаційні форми та відкриті онлайн-інструменти впровадження STEM-освіти. Найважливіші функції та цілі освітнього середовища, які надають сервіси Google для реалізації та організація STEM-проектів у вищих навчальних закладах та найзначніші висвітлено підходи до організації STEM-освіти; наголошується на важливості STEM-орієнтованого підходу в освіті, для його впровадження в освіту наголошується на обов’язковому використанні освітніх е-платформ. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Florencia, Colombia | uk_UA |
dc.subject | STEM-oriented environment | uk_UA |
dc.subject | STEM-орієнтоване середовище | uk_UA |
dc.subject | institutions of higher education | uk_UA |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | STEM-oriented approach | uk_UA |
dc.subject | STEM-орієнтовані підхід | uk_UA |
dc.subject | STEM-education | uk_UA |
dc.subject | STEM-освіта | uk_UA |
dc.subject | students of higher education | uk_UA |
dc.subject | студенти вищої освіти | uk_UA |
dc.title | Organization of a STEM-oriented environment in higher education institutions | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Organization_of_a_STEM-oriented.pdf | Organization of a STEM-oriented environment in higher education institutions | 913.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.