Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Korniienko, Inokentii Oleksiiovych | - |
dc.contributor.author | Корнієнко, Інокентій Олексійович | - |
dc.contributor.author | Barchi, Beata Vasylivna | - |
dc.contributor.author | Барчі, Беата Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-26T12:27:42Z | - |
dc.date.available | 2024-08-26T12:27:42Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655 | - |
dc.description | Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation / Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna // Слобожанський науковий вісник. Серія: Психологія : науковий журнал / гол.ред. Кузікова С.Б. - Суми : ВД "Гельветика", 2024. - Вип. 1. С.80-84 | uk_UA |
dc.description.abstract | The modern system of training a future specialist requires the student to develop both creative potential and the disclosure of individual personality qualities. The student is considered as a subject of initiation of personal activity, who is able to arbitrarily regulate their own activity in order to achieve professional goals. In this context, initiative, creativity, responsibility, ability to self- determination, self-actualization, and self-reflection are the leading personality characteristics that must be fostered. In the article, the authors carried out a theoretical analysis of the content and structural organization of psychological self-regulation in the processof future specialist formation.Сучасна система підготовки майбутнього фахівця вимагає від студента як розвитку творчого потенціалу, так і роз- криття індивідуальних якостей особистості. Студент розглядається як суб’єкт ініціювання особистої діяльності, який здатний довільно регулювати власну діяльність для досягнення професійних цілей. У цьому контексті провідними особи- стісними характеристиками є ініціативність, креативність, відповідальність, здатність до самовизначення, самоактуалізації та саморефлексії. У статті автори здійснили теоретичний аналіз змісту та структурної організації психологічної саморегуляції в процесі становлення майбутнього фахівця. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Суми | uk_UA |
dc.subject | students | uk_UA |
dc.subject | студенти | uk_UA |
dc.subject | self-regulation | uk_UA |
dc.subject | саморегуляція | uk_UA |
dc.subject | emotional state | uk_UA |
dc.subject | емоційний стан | uk_UA |
dc.subject | motional regulation | uk_UA |
dc.subject | емоційна регуляція | uk_UA |
dc.subject | personality development | uk_UA |
dc.subject | становлення особистості | uk_UA |
dc.title | Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SELF-REGULATION.pdf | SELF-REGULATION OF THE EMOTIONAL STATE AS THE BASIS OF THE FUTURE SPECIALIST FORMATION | 743.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.