Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607
Titel: Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions
Autoren: Chekan, Oksana
Чекан, Оксана Іванівна
Kasianenko, Oksana
Кас'яненко, Оксана Миколаївна
Barna, Khrystyna
Барна, Христина Василівна
Stichwörter: autism spectrum disorders
розлади аутичного спектру
speech therapy practice
логопедична практика
peculiarities of the communication function
особливості комунікативної функції
speech activity
мовленнєва діяльність
Erscheinungsdatum: 2024
Zusammenfassung: The problem of autistic disorders in preschool children is considered to be one of the most relevant for modern preschool educational institutions, as speech activity serves as a basis for the process of knowledge acquisition and overall personality development. Timely identification of speech disorders, practical study of their characteristics and differentiation of autistic disorders are identified as the basis of the speech therapy work system. The study aims to analyse the functionality of corrective speech development in preschool children with autistic disorders. Several general scientific research methods were used to achieve the research goals, including analysis, synthesis, abstraction, induction and deduction, specification and formalisation, and comparisonПроблема аутичних розладів у дітей дошкільного віку вважається однією з найактуальніших для сучасності дошкільних навчальних закладів, оскільки мовленнєва діяльність є основою процесу засвоєння знань і в цілому розвиток особистості. Своєчасне виявлення мовленнєвих порушень, практичне вивчення їх характеристик і диференціація аутичних розладів визначена як основа системи логопедичної роботи. Дослідження спрямоване на аналіз функціональні можливості корекційного мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з аутичними розладами. Кілька загальнонаук Для досягнення цілей дослідження використовувалися такі методи дослідження, як аналіз, синтез, абстракція, індукція та ін дедукція, специфікація та формалізація, а також порівняння.
Beschreibung: Oksana Chekan, Oksana Kasianenko, Khrystyna Barna Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions // REVIEW ARTICLE Published Online: June 12, 2024. С.1-7
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607
Enthalten in den Sammlungen:Статті

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Enhancing_language.pdfEnhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions843.37 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.