Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1098
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Човрій, Софія Юліївна | - |
dc.contributor.author | Csoóri, Zsófia | - |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T15:23:45Z | - |
dc.date.available | 2018-02-15T15:23:45Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1098 | - |
dc.description | Csoori, Zsofia. A relatív és abszolút szolmizáció kialakulásának és alkalmazásának története / Csoóri, Zsófia // Kozos gondolatok : збірка наукових праць / за ред. Б. Габода, І. Ліпчеі. - Ungvar : RoliRrint, 2009. - O.72-88 | en_US |
dc.description.abstract | In the musical pedagogic solmization has two meanings. In the term's narrow meaning, it denotes a system of combination of sounds (ut, re, mi, fa, sol, la), which was suggested in the XI century by Guido di Arezzo s to denote levels of hexachord. In its wider meaning, the term is used to denote singing combination of sounds: a) absolute solmization - singing melodies and naming the sounds which correspond to their absolute pitch (sol-fa); b) relative solmization is a system which uses syllables to denote the function of notes rather than absolute pitch. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | поєднання звуків | en_US |
dc.subject | спів | en_US |
dc.title | A relatív és abszolút szolmizáció kialakulásának és alkalmazásának története | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Csoóri Zsófia_A relatív és abszolút szolmizáció kialakulásának és alkalmazásának története.PDF | A relativ es abszolut szolmizacio kialakulasanak es alkalmazasanak tortenete | 14.32 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.