Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРозман, Ірина Іллівна-
dc.date.accessioned2021-06-22T06:16:52Z-
dc.date.available2021-06-22T06:16:52Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8216-
dc.descriptionРозман І. І. Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії / І. І Розман // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». - 1 (11), 2021. - С. 16-24uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано сутність та можливості використання науково-методологічних підходів у дослідженні педагогічних персоналій. Схарактеризовано сутність і зміст означених підходів згідно з поділом на дві основні умовні групи: «традиційні», які використовувалися в історико-педагогічних студіях у другій половині ХХ ст. (історичний і логічний; змістовий і формальний; особистісний і діяльнісний; кількісний і якісний; культурологічний і його різновиди та ін.) та «інноваційні», що почали активно застосовувати як науково-дослідницький інструмент з кінця 1990-х рр. (антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, герменевтичний, інтелектуально-біографічний, парадигмальний, синергетичний та ін.). Показано особливості та труднощі визначення і використання науково-методологічних підходів як складової методологічного інструментарію дослідження педагогічних персоналій. Вони пов’язані з тим, що, по-перше, через багатошаровість методології педагогічної науки та суб’єктивні рефлексії та невисокий рівень методологічної культури авторів науково- методологічні підходи до вивчення персоналій нерідко трактуються спрощено, довільно. По- третє, у конкретно-біографічних студіях науковці оперують відносно вузьким колом методологічних підходів, що обмежує пізнавальні можливості та загальні результати досліджень. Окреслено шляхи та можливості раціонального й ефективного використання науково- методологічних підходів у дослідженні життєвого шляху і творчості педагогів і освітян минулого та сьогодення. Актуалізовано потребу розробки з позицій педагогічної біографістики інтелектуально-біографічного підходу, що знайшов реалізацію в рамках постмодерної течії інтелектуальної біографії.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectаксіологіяuk_UA
dc.subjectантропологіяuk_UA
dc.subjectгерменевтикаuk_UA
dc.subjectінтелектуальна-біографіяuk_UA
dc.subjectісторико-педагогічна наукаuk_UA
dc.subjectнауково-методологічний підхідuk_UA
dc.subjectпедагогічна біографістикаuk_UA
dc.subjectпедагогічна персоналіяuk_UA
dc.subjectсинергетикаuk_UA
dc.subjectфеноменологіяuk_UA
dc.titleНауково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналіїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Scientific_ and_ methodological_ approaches_ to _the_ study_ of _pedagogical _personality.pdfНауково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії769.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.