Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2957
Titel: Терапевтичні казки та казкові історії в корекційно-розвивальній роботі з дітьми та підлітками
Autoren: Марценюк, Марина Олексіївна
Фельцан, Інна Михайлівна
Stichwörter: психотерапевтична метафора
казка
корекційно-розвивальна робота
непрямий вплив
фантазії
емоції
переживання
особистість
Erscheinungsdatum: 2015
Zusammenfassung: У статті розглядаються специфіка, функції та можливості терапевтичних казок та історій в корекційно-розвивальній роботі з дітьми та підлітками. Особливе місце в роботі відводиться саме терапевтичним казкам та казковим історіям під час психологічної допомоги дітям і підліткам, оскільки сьогодні казкотерапія синтезує багато досягнень психології, педагогіки, філософії через застосування метафори та метафоричної комунікації. Зазначається, що терапевтичні казкові історії, зазвичай, пишуться спеціально для дітей і орієнтовані на конкретні проблеми. Тобто кожна з них має власну спрямованість і розповідає про певні ситуації, на кшталт тих, в яких часто опиняються діти. Зазначаються позитивні корекційні можливості, висока дієвість та ефективність уроботі з різними категоріями дітей, зокрема, з дітьми, що мають високий рівень тривожності, різноманітні страхи, агресивність. Цей метод допомагає адаптуватися їм до різних дитячих колективів, а також у випадках різного роду психосоматичних захворювань. Процес казкотерапії дозволяє дитині усвідомити та проаналізувати свої проблеми, і через здійснення непрямого впливу, підштовхнути побачити шляхи їх вирішення. Висвітлена мета застосування казкотерапії – це казкотерапія як психотерапія. Таке застосування казкотерапії дає змогу дитині подолати власні страхи, надмірну тривожність, попрацювати над виправленням негативних рис характеру. Завдання педагога чи психолога полягає у тому, щоб підібрати чи створити казку відповідно до потреб дитини. Якщо казку підібрано вдало, дитина "вбудовує" її послання у свій життєвий сценарій. Адже саме так відбуваються глибокі зміни в житті дитини. Наразі казкотерапія вважається найбільш м'яким методом психотерапії. Він працює без обмежень і є надзвичайно ефективним. Загальновідомо, що в ранньому віці в дітей переважає правопівкульний тип мислення, орієнтований на цілісне образне осмислення інформації, емоційно - чуттєве сприйняття світу. Тому важлива для дитини інформація краще засвоюється через яскраві образи. Окреслено функції казкотерапії як психотерапевтичного методу: діагностичну, що передбачає виявлення вже наявних життєвих сценаріїв і стратегій поведінки дитини; прогностичну - в тому випадку, коли діагностується потенційний розвиток подій; терапевтичну (корекційну) – казки та казкові історії, завдяки яким відбуваються позитивні зміни у стані та поведінці дитини. Акцентується унікальність та відмінність казкотерапії від інших проективних методик, що полягає в неможливості передбачити кінцевий результат, оскільки, він завжди є індивідуальним. Висвітлюються основні етапи роботи над казкою та алгоритм побудови казки.
Beschreibung: Марценюк, М. Терапевтичні казки та казкові історії в корекційно-розвивальній роботі з дітьми та підлітками / М. Марценюк, І. Фельцан // Науковий вісник Мукачівського державного університету. - Мукачево : Карпатська вежа, 2015. - №19 (14). - С.57-65
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2957
Enthalten in den Sammlungen:Статті

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
n19-58-67.pdfТерапевтичні казки та казкові історії в корекційно-розвивальній роботі з дітьми та підлітками353.39 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.