Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13459
Title: Механізми формування стійкості навчальної мотивації учнів різних вікових груп: філософський і теоретико-психологічний вимір
Authors: Щербан, Тетяна Дмитрівна
Розман, Ірина Іллівна
Карташова, Любов Андріївна
Keywords: стійка навчальна мотивація
механізми формування мотивації
внутрішня та зовнішня мотивація
молодші школярі
підлітки
філософський вимір мотивації
теоретико-психологічний підхід
смислотворення навчання
Issue Date: 2025
Publisher: Львів
Abstract: У статті досліджуються механізми формування стійкої навчальної мотивації учнів різних вікових груп із поєднанням філософського та теоретико- психологічного підходів. Актуальність роботи обумовлена необхідністю розуміння процесів мотиваційного розвитку в умовах воєнного стану, коли навчальна діяльність ускладнюється психологічним та соціальним тиском, що впливає на ефективність пізнавальної активності та залученість учнів до навчання. Теоретичний аналіз спирається на сучасні концепції мотивації, зокрема теорію самодетермінації Е. Десі та Р. Раяна, соціально-когнітивну теорію А. Бандури та когнітивно-розвивальні підходи Ж. Піаже і Дж. Брунера. Визначено ключові психологічні механізми стійкої навчальної мотивації: смислотворення, інтеріоризація навчальних цілей, емоційно-позитивне підкріплення діяльності, рефлексія навчального досвіду, автономія та суб’єктність учня.
Description: Щербан Тетяна Дмитрівна, Розман Ірина Іллівна, Карташова Любов Андріївна. Механізми формування стійкості навчальної мотивації учнів різних вікових груп: філософський і теоретико-психологічний вимір. Академічні візії. Львів, 2025. Вип. 48.
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13459
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formation_mechanisms.pdfМеханізми формування стійкої навчальної мотивації учнів різних вікових груп: філософський і теоретико‐психологічний виміри669.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.