Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13147
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorRaikhel, A.M.-
dc.contributor.authorРайхель, Анна Михайлівна-
dc.contributor.authorFeltsan, I.M.-
dc.contributor.authorФельцан, Інна Михайлівна-
dc.contributor.authorBedevelska, M.V.-
dc.contributor.authorБедевельська, Мар'яна Василівна-
dc.date.accessioned2025-10-08T13:47:38Z-
dc.date.available2025-10-08T13:47:38Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13147-
dc.descriptionRaikhel A.V., Feltsan I.M., Bedevelska M.V. The metodology of developing english grammar skills in the context of the communicative approach and intercultural interaction: a comparative analysis of european educational models / Raikhel A.V., Feltsan I.M., Bedevelska M.V. // Інноваційна педагогіка : науковий журнал / гол.ред. Терешкінас А. - Одеса : ВД "Гельветика", 2025. - Вип. 86, Т. 2. - P.29-35uk_UA
dc.description.abstractThis paper provides a critical examination of the shift from traditional rule-based grammar instruction to a more communicative and organic approach grounded in meaning-making and intercultural interaction. Drawing on the theoretical contributions of David Nunan and Diane Larsen-Freeman, the study synthesizes key principles from Communicative Language Teaching (CLT) and the dynamic concept of “grammaring” to propose a robust pedagogical framework. The paper further investigates the application of these models within various European educational contexts, particularly in relation to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherОдесаuk_UA
dc.subjectCommunicative Language Teaching (CLT)uk_UA
dc.subjectкомунікативне навчання мовамuk_UA
dc.subjectCommunicative approach Grammar competenceuk_UA
dc.subjectкомунікативний підхідuk_UA
dc.subjectCommunicative approach Gram- mar competenceuk_UA
dc.subjectграматична компетентністьuk_UA
dc.subjectCross-cultural communicationuk_UA
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk_UA
dc.subjectEducational modeluk_UA
dc.subjectосвітня модельuk_UA
dc.subjectForeign language educationuk_UA
dc.subjectіншомовна освітаuk_UA
dc.subjectIntercultural Competence English as a Foreign Languageuk_UA
dc.subjectВикладання англійської мови як іноземноїuk_UA
dc.titleThe metodology of developing english grammar skills in the context of the communicative approach and intercultural interaction: a comparative analysis of european educational modelsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
THE_METHODOLOGY.pdfTHE METHODOLOGY OF DEVELOPING ENGLISH GRAMMAR SKILLS IN THE CONTEXT OF THE COMMUNICATIVE APPROACH AND INTERCULTURAL INTERACTION: A COMPARATIVE ANALYSIS OF EUROPEAN EDUCATIONAL MODELS629.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.