Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯнкович, О. І.-
dc.contributor.authorКузьма, І. І.-
dc.date.accessioned2025-04-24T08:32:49Z-
dc.date.available2025-04-24T08:32:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12653-
dc.descriptionЯнкович, О. І. Підготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освіти / Янкович, О. І., Кузьма, І. І. // Педагогічний альманах - Херсон. Вип. 56. 2024. - С. 90-98uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано процеси макдональдизації та гуманізації вищої освіти; виявлено їхній вплив на підготовку майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл. Макдональдизацію вищої освіти потрактовано як процес, у якому втілено принципи діяльності «МакДональдсу» (ефективність, прорахованість, передбачуваність, контроль) у полісуб’єктному середовищі закладів освітньої галузі. Наголошено на її характерній рисі – заміні гуманної технології на негуманну. Гуманізація вищої освіти – це розкриття людиновимірного та орієнтованого на людину потенціалу викладачів та студентів. Відображено як позитивні, так і негативні зміни, що їх зумовила макдональдизація у сфері професійної освіти. Серед позитивів названо ефективно організований процес навчання, охоплення освітою значної кількості здобувачів, можливість академічної мобільності, чому сприяє стандартизація професійної підготовки, визнання диплома однієї країни в іншій. Негативами визначено: недостатню увагу до збагачення інтелектуального й духовного світу студента; об’єктивування якісних станів за допомогою кількісних показників; уніфікацію освітньої системи, за якої втрачається неповторність ЗВО. Наведено результати анкетування й опитування студентів. Визначено перспективи вдосконалення підготовки майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти в контексті гуманізації та зменшення негативного впливу макдональдизації: досягнення унікальності закладів освіти й уникнення шаблонів, формування міжособистісних взаємин на засадах педагогіки серця, надання більшої академічної свободи науково-педагогічним працівникам щодо вибору технологій та засобів навчання, організації контролю за досягненням здобувачами програмних компетентностей та результатів; акцентування уваги на духовному світі здобувачів (студентів, дошкільників, молодших школярів) на неповторності кожної людини, розроблення інноваційних способів кооперації, спілкування «від серця до серця» в освітньому просторі ЗВО, ЗДО та початкових шкіл. Ключові слова: макдональдизація, макдональдизація вищої освіти, гуманізація, гуманізація освіти, майбутні вихователі, майбутні вчителі початкових шкіл, дошкільна освіта, початкова освіта.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХерсонuk_UA
dc.subjectмакдональдизаціяuk_UA
dc.subjectмакдональдизація вищої освітиuk_UA
dc.subjectгуманізаціяuk_UA
dc.subjectгуманізація освітиuk_UA
dc.subjectмайбутні вихователіuk_UA
dc.subjectмайбутні вчителі початкових шкілuk_UA
dc.subjectдошкільна освітаuk_UA
dc.subjectпочаткова освітаuk_UA
dc.titleПідготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Training_ future_ educators_ and_ primary_ school.pdfПідготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освіти922.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.