Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12408
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Задорожний, Ігор Зенонович | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-14T13:43:16Z | - |
dc.date.available | 2025-02-14T13:43:16Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12408 | - |
dc.description | Задорожний І.З. Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року / І.З. Задорожний // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал.Київ. 2023. No 1. С.241-246 | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – здійснити узагальнення та уточнення джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення, Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року крізь призму тісних зв’язків із рукописними й друкованими ірмологіонами XVII–XIX ст. Методологія дослідження базується на комплексному системному підході поєднання критичного осмислення літератури, джерелознавчого, музично-аналітичного, порівняльного методів в аналізі музичних текстів. У порівняльному аналізі ірмосів різних списків використовуємо наукові положення О. С. Цалай-Якименко щодо формотворчих засад часомірної метрики в акральній монодії. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія 1906 року, особливостей структурування музичного матеріалу та змін при формуванні стислих форм розспівування богослужбових текстів. Висновки. Здійснений аналіз музичних текстів ірмосів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія показує прямий зв’язок із рукописними та друкованими ірмологіонами. Основні відмінності в ірмосах Простопінія зумовлено орієнтацією церковних співців на стислі та спрощені форми розспівування богослужбових текстів, використання декількох типових поспівок, внаслідок чого відбулось формування нових інтонаційних утворень. Проведені порівняння музичних текстів з різних джерел демонструють особливості формування наспівів, збереження та оновлення давніх форм сакральної монодії в регіональній церковно-співочій практиці на початку XX століття. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Київ | uk_UA |
dc.subject | сакральна монодія | uk_UA |
dc.subject | ірмос | uk_UA |
dc.subject | Простопініє | uk_UA |
dc.subject | Ірмологіон | uk_UA |
dc.subject | мелодика | uk_UA |
dc.subject | модальна метрика | uk_UA |
dc.subject | ритміка | uk_UA |
dc.subject | музичний текст | uk_UA |
dc.title | Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sources_of_Irmoses’_Canons1.pdf | Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року | 1.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.