Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11763
Title: Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case
Authors: Maslyhan, O.
Маслиган, О.
Keywords: sports
кіберспорт
gamer
геймер
endemic sphere
ендемічнасфера
digital economy
цифроваекономіка
tournament organizers
кіберспортивнікоманди
revenue
організаторитурнірівприбуток
Issue Date: 2023
Abstract: The relevance of the research is determined by the fact that prior to the onset of full-scale aggression, Ukraine had a trend of development in the field of esports. Esports not only shaped a unique esports culture and a wide audience but also emerged as an endemic sector of the digital economy. Актуальністьдослідженнязумовленатим, щодопочаткуповномасштабноговторгненнявУкраїнібуланаявнатенденціярозвиткукіберспорту.Прицьомукіберспортнелишесформувавунікальнукіберспортивнукультуруташирокуаудиторію, атакожвиокремивсявендемічнусферуцифровоїекономіки.
Description: Maslyhan O. Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case // Ефективнаекономіка. 2023. N 6.
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11763
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MODERN_MODEL.pdfMODERN MODEL OF FUNCTIONING OF ESPORT AS A DIGITAL ECONOMY SPHERE: UKRAINIAN CASE749.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.