Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKorniienko, Inokentii Oleksiiovych-
dc.contributor.authorКорнієнко, Інокентій Олексійович-
dc.contributor.authorBarchi, Beata Vasylivna-
dc.contributor.authorБарчі, Беата Василівна-
dc.date.accessioned2024-08-26T12:27:42Z-
dc.date.available2024-08-26T12:27:42Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11655-
dc.descriptionKorniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna Self-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formation / Korniienko Inokentii Oleksiiovych, Barchi Beata Vasylivna // Слобожанський науковий вісник. Серія: Психологія : науковий журнал / гол.ред. Кузікова С.Б. - Суми : ВД "Гельветика", 2024. - Вип. 1. С.80-84uk_UA
dc.description.abstractThe modern system of training a future specialist requires the student to develop both creative potential and the disclosure of individual personality qualities. The student is considered as a subject of initiation of personal activity, who is able to arbitrarily regulate their own activity in order to achieve professional goals. In this context, initiative, creativity, responsibility, ability to self- determination, self-actualization, and self-reflection are the leading personality characteristics that must be fostered. In the article, the authors carried out a theoretical analysis of the content and structural organization of psychological self-regulation in the processof future specialist formation.Сучасна система підготовки майбутнього фахівця вимагає від студента як розвитку творчого потенціалу, так і роз- криття індивідуальних якостей особистості. Студент розглядається як суб’єкт ініціювання особистої діяльності, який здатний довільно регулювати власну діяльність для досягнення професійних цілей. У цьому контексті провідними особи- стісними характеристиками є ініціативність, креативність, відповідальність, здатність до самовизначення, самоактуалізації та саморефлексії. У статті автори здійснили теоретичний аналіз змісту та структурної організації психологічної саморегуляції в процесі становлення майбутнього фахівця.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСумиuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectself-regulationuk_UA
dc.subjectсаморегуляціяuk_UA
dc.subjectemotional stateuk_UA
dc.subjectемоційний станuk_UA
dc.subjectmotional regulationuk_UA
dc.subjectемоційна регуляціяuk_UA
dc.subjectpersonality developmentuk_UA
dc.subjectстановлення особистостіuk_UA
dc.titleSelf-regulation of the emotional state as the basis of the future specialist formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SELF-REGULATION.pdfSELF-REGULATION OF THE EMOTIONAL STATE AS THE BASIS OF THE FUTURE SPECIALIST FORMATION743.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.