Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11605
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChovriy, Sofiya-
dc.contributor.authorЧоврій, Софія Юліївна-
dc.contributor.authorSkyba, Nadiya-
dc.contributor.authorDmytrenko, Alina-
dc.contributor.authorZabiiaka, Iryna-
dc.contributor.authorHolovchenko, Oleksii-
dc.date.accessioned2024-08-08T13:57:38Z-
dc.date.available2024-08-08T13:57:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11605-
dc.descriptionChovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii Strengthening the professional training of staff in EU higher education / Chovriy ofiya, Skyba Nadiya, Dmytrenko Alina, Zabiiaka Iryna, Holovchenko Oleksii // Amazonia Investiga : scientific journal. - Florencia, Colombia, 2024. - Vol. 13, Issue 75. - P. 234-247uk_UA
dc.description.abstractThe article reveals the most relevant and important for developing world societies to the professional training of personnel in the EU countries in the educational space. The methodological principles of the research are leading provisions of the theory of scientific knowledge; general scientific principles of historicism, systematicity, and scientificity; conceptual provisions of pedagogical, psychological, and sociological sciences; ideas of comparative research experience; and philosophical and pedagogical ideas of the development of modern education. У статті розкрито найбільш актуальні і важливі для розвитку світового суспільства шляхи професійної підготовки кадрів в країнах ЄС в освітньому просторі. Методологічними засадами дослідження є: провідні положення теорії наукового пізнання; загальнонаукові принципи історизму, системності, науковості; концептуальні положення педагогічних, психологічних, соціологічних наук; ідеї досвіду порівняльних досліджень; філософсько-педагогічні ідеї розвитку сучасної освіти. Розписано засади на яких ґрунтується реформування вищої освіти та з’ясовано основні тенденції структури світової вищої освіти.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherFlorencia, Colombiauk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectEU countriesuk_UA
dc.subjectкраїни ЄСuk_UA
dc.subjecthigher education institutionsuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk_UA
dc.subjectcontinuous professional traininguk_UA
dc.subjectбезперервне професійне навчанняuk_UA
dc.subjectemployment in EU countriesuk_UA
dc.subjectпрацевлаштування в країнах ЄСuk_UA
dc.titleStrengthening the professional training of staff in EU higher educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Strengthening_the_professional.pdfStrengthening the professional training of staff in EU higher education923.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.