Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАтрощенко, Тетяна Олександрівна-
dc.contributor.authorПопович, Оксана Михайлівна-
dc.contributor.authorКоврей, Дора Йосипівна-
dc.date.accessioned2024-08-07T12:16:57Z-
dc.date.available2024-08-07T12:16:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11589-
dc.descriptionАтрощенко Т.О. Теоретичні підходи до змістової характеристики природничо-екологічної компетентності дітей як ключової компетентності для сучасної дошкільної освіти / Т.О. Атрощенко, О.М. Попович, Д.Й. Коврей // Інноваційна педагогіка. - Випуск 71. Том 2. 2024. - С. 140-144uk_UA
dc.description.abstractУ статті розкрито теоретичні підходи до змістової характеристики природничо-екологічної компетентності дітей як ключової компетентності для сучасної дошкільної освіти. Схарактеризовано ключові поняття дослідження, представлено власне бачення проблеми та зазначено необхідність привернення до неї уваги сучасних науковців і практиків. Зауважено, що сучасний етап розвитку глобалізованого суспільства характеризується посиленням техногенного навантаження на довкілля, а забруднення навколишнього середовища, негативні впливи господарської діяльності людини можуть призвести до екологічної катастрофи, яка несе загрозу людству. Запобігти цьому можна за умови формування у громадян світу достатнього рівня екологічної культури, екологічної свідомості, природничо-екологічної компетентності, яке починається з дитинства і продовжується все життя. Автори переконані, що екологічна складова виховного процесу в умовах закладів дошкільної освіти зараз, як ніколи, на часі і потребує оновлення прийомів, методів, засобів та форм її здійснення. Акцентується увага на тому, що дошкільний вік є найбільш сенситивним періодом для виховання природодоцільної поведінки, бережливого, ціннісного ставлення до природи та на цій основі – формування природничо-екологічної компетентності. Представлено характеристику природничо-екологічної компетентності, задекларовану у Базовому компоненті дошкільної освіти та найбільш актуальні визначення досліджуваного поняття вітчизняними науковцями. На основі аналізу відповідних документів та вітчизняних наукових студій представлено власне трактування природничо-екологічної компетентності як особистісної якості, що базується на здатності та готовності дитини-дошкільника будувати гармонійні відносини з природним і соціальним оточенням, умінні використовувати знання про природу, бережливому ставленні до оточуючого світу та до себе як його частиниuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectприродничо-екологічна компетентністьuk_UA
dc.subjectекологічна освітаuk_UA
dc.subjectекологічне вихованняuk_UA
dc.subjectзаклад дошкільної освітиuk_UA
dc.titleТеоретичні підходи до змістової характеристики природничо-екологічної компетентності дітей як ключової компетентності для сучасної дошкільної освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Theoretical_ approaches _to_ content_characteristics.pdfТеоретичні підходи до змістової характеристики природничо-екологічної компетентності дітей як ключової компетентності для сучасної дошкільної освіти607.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.